تبليغات ريپورتاژ

تبليغات ريپورتاژ در سيستم وبلاگدهي آريا با اتوريتي عالي و الكسا پايين

برج خنك كننده | برج هاي خنك كننده شركت الماس غرب

در فرآيند هاي بزرگ صنعتي براي دفع گرماي توليد شده ي بيش از حد دستگاه هاي بزرگ تهويه مطبوع ، نيروگاه ها ، پالايشگاه هاي بزرگ و همچنين واحد هاي صنعتي ديگر به دستگاهي احتياج است تا بتواند آبي را كه جهت خنك سازي دستگاه ها در سيستم استفاده مي شود و گرما را دريافت مي كند، دوباره خنك كند و به سيستم برگرداند. براي انجام اين منظور از برج خنك كننده استفاده مي شود. وجود اين دستگاه تقريبا در تمامي واحدهاي صنعتي جهت استمرار و ادامه دادن فرآيند توليد الزامي است.

در فرآيند خنك سازي، برج خنك كننده حرارت اضافي آب در گردش را از دستگاه ها به محيط انتقال مي دهد. كيفيت و قيمت برج به دقت و ميزان انتقال حرارت آن بستگي دارد. در سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي نيز وجود اين دستگاه به چيلر ها كمك مي كند تا حرارت نامطلوب خود را دفع نمايند.

اجزاي اصلي برج خنك كننده به صورت كلي شامل موارد زير است :

۱- بدنه (Casing or Body)

۲- حوضچه آب سرد (Basin)

۳- سيستم توزيع آب (Water Distribution System)

۴- سيستم انتقال هوا (Air Moving System)

۵- المانهاي انتقال حرارت (Fill Media)

بدنه (Casing or Body)

بدنه برج از فايبر گلاس و يا مواد كامپوزيتي FRP (Fiberglass Reinforced Polyester) ساخته شده كه مواد اوليه آن شامل رزين و الياف مي باشد. اين مواد در مقابل خوردگي و اشعه ماوراء بنفش خورشيد (UV) مقاوم هستند . رنگ بدنه نيز در ابتداي ساخت بدنه و هنگامي كه رزين ها به صورت مايع هستند به مخلوط فايبر و رزين افزوده شده و مجموعه به صورت خود رنگ توليد مي گردد و تا ۳۰ سال ماندگاري دارد .

حوضچه آب سرد (Basin)

قسمت تحتاني بدنه برج خنك كننده است كه آب عبوري از المانهاي انتقال حرارت در آنجا جمع مي شود و توسط فلانج ها و لوله هاي ارتباطي كه به لوله كشي خارجي متصل است، آب خنك شده را به سيستم انتقال مي دهد.

سيستم توزيع آب سرد (Water Distribution System)

اين سيستم وظيفه انتقال و توزيع آب گرم ورودي به برج را بر روي المانهاي انتقال حرارت، جهت انجام فرآيند خنك كاري دارد. اين سيستم شامل اجزاي زير است :

– مجموعه لوله كشي داخلي

– قطعه آبگردان (Sprinkler Head – Sprinkler Arms)

– نازل ها (Nozzles)

– المانهاي قطره گير (Drift Eliminators)

آب گرم ورودي توسط لوله هايي كه از جنس PVC مرغوب و فشار قوي هستند به مركز برج انتقال يافته و به وسيله قطعه آبگردان كه از جنس ABS  و با آلياژهاي آلومينيوم برنج و يا برتر ساخته شده، تقسيم مي شود و از طريق بازوها كه از جنس PVC هستند ، با زاويه مناسب بر روي سطح المانهاي انتقال حرارت مي ريزد و پس از گذشتن از آنها و انجام فرآيند خنك كاري در حوضچه (Basin) جمع آوري مي شوند . المانهاي قطره گير وظيفه مهار كردن قطرات آب مكش شده توسط نيروي محركه و بازگشت آن به چرخه خنك كاري را دارند .

سيستم انتقال هوا يا سيستم محركه (Air Moving System)

اين سيستم شامل يك الكتروموتور و پروانه است . الكتروموتور ( تهيه شده از شركتهاي معتبري مانند Siemense , VEM , Hyundai) پروانه به حركت در مي آورد. پروانه هوا را از طريق هواكش هايي (Louver) كه بر روي بدنه قرار دارد از ميان المانهاي انتقال حرارت به سمت بالا مي كشد . تيغه هاي اين پروانه ها از جنس FRP مخصوص هستند و وزن كمي دارند ، مقطع Air Foil شكل تيغه ها ، به آنها كمك مي كند تا جريان هواي بيشتري را در سرعت پايين ايجاد كنند كه سبب افزايش بازده و كاهش صدا مي شود .

المانهاي انتقال حرارت ( Fill Media )

المانهاي انتقال حرارت يا پكينگ (Packing) جايي است كه آب توزيع شده توسط كلگي و بازوهاي توزيع آب (Sprinkler Arms) و هواي مكيده شده از هواكش ها (Louver) كه در تقاطع با يكديگر موجب انتقال حرارت شده و مقداري از آب تبخير مي شود. افزايش ميزان تبخير باعث افزايش ظرفيت برج خنك كننده مي شود. محصولات اين شركت با استفاده از آخرين نسل فيلم هاي PVC كه به شكل كندو ساخته مي شوند راندمان انتقال حرارت بالايي را ايجاد مي كنند. اين المانها باعث مي شوند كه آب در يك لايه نازك با حداكثر سطح جريان داشته باشد كه اين امر به افزايش ميزان انتقال حرارت كمك مي كند . در صورتي كه جريان آب به صورت مناسب عمل كند(استفاده از آب نرم در Makeup Water) اين المانها براي مدت ۱۰ تا ۱۵ سال ماندگاري دارند .

تمام پيچ و مهره ها و واشرهاي استفاده در برج از جنس گالوانيزه گرم و يا از استنلس استيل و ساير تكيه گاههاي فلزي دستگاهها از جنس آهن گالوانيزه گرم و يا از استنلس استيل با ضخامت ۸۳ ميكرون ساخته مي شود. در سفارش هاي خاص از نگهدارنده هاي فايبرگلاس كه به روش Pultrusion  ساخته مي شوند استفاده مي شود.

اين برج ها همچنين اين امكان را دارند كه در صورت سفارش مشتري از قطعات كنترل كننده ويژه الكتريكي و الكترونيكي براي بهبود عملكرد سيستم و هماهنگي بين برج و ساير قطعات موجود در خط بهره برداري استفاده كنند كه شامل كنترل كننده فركانسي دور موتور يا اينوتور(Inverter) و سنسور دما و نمايشگر و …… هستند.

 

برج خنك كننده CS


برج خنك كننده CS برج هاي چهارگوش جريان مخالف هستند كه در آن ها آب به وسيله نازل ها بروي سطوح انتقال حرارت پاشيده مي شود و همزمان هوا به وسيله پروانه محوري كه در بالاي برج قرار دارد از قسمت زيرين سطوح انتقال حرارت به سمت بالا مكيده مي شود. جريان آب و هوا در خلاف جهت با يكديگر تماس پيدا كرده و بين آن ها تبادل جرم و گرما صورت مي پذيرد، بنابراين به اين برج ها جريان مخالف گفته مي شود.

 

برج خنك كننده RF

در برج خنك كننده RF آب به وسيله كلگي توزيع آب در حال دوران و از طربق لوله هاي توزيع آب كه زير آن ها پر از روزنه مي باشد بروي سطوح انتقال حرارت پاشيده مي شود. همزمان هوا توسط فن و ازناحيه دريچه وارد و از زير سطوح انتقال حرارت به سمت بالا خارج مي شود. آب و هوا در جهت خلاف يكديگر تماس پيدا كرد و بدليل تبادل گرما و جرم آب خنك مي شود.

 


برچسب: برج خنك كننده، برج هاي خنك كننده شركت الماس غرب،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۷:۳۶ توسط:حامد موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی