تبليغات ريپورتاژ

تبليغات ريپورتاژ در سيستم وبلاگدهي آريا با اتوريتي عالي و الكسا پايين

معبد گارني ارمنستان از جاذبه هاي گردشگري ارمنستان

ارمنستان را مي توان يكي از برترين مقاصد گردشگري در اسيا و خاور ميانه دانست كه سالانه تعداد بسيار زيادي از گردشگران را به خود جذب مي كند. ارمنستان يكي از كشورهاي همسايه ايران مي باشد كه همواره توريست هاي بسيار زيادي را از سراسر دنيا خصوصا كشور عزيرمان به خود جذب كرده است. فاصله بسيار نزديكي كه اين كشور با ايران دارد هم سبب شده است تا در زمان هاي متفاوت  كشور ارمنستان يكي از گزينه هاي اصلي براي سفر باشد. اما اين تنها علت براي سفر به ارمنستان نمي باشد بلكه اگر مي خواهيد سفري بسيار هيجان انگيز نيز در داشته باشيد سفر به ارمنستان را به شما پيشنهاد مي كنيم با مردمان مهمان نواز و همينطور غذا ها و نوشيدني هاي بسيار جذاب. در كل كشور ارمنستان  چندان گران نبوده و امكانات رفاهي و تفريحي خوبي نيز در اين كشور در انتظار شما مي باشد. از همه مهم تر اين است كه به علت  نزديكي و هم مرزي اين كشور با ايران بخش هايي از فرهنگ آنها نيز بي شباهت به ما نمي باشد.  بنابراين بهتر است قبل از سفر كردن به آن اطلاعات كلي درباره ارمنستان داشته باشيد . اطلاعاتي درباره تاريخ، فرهنگ، آب و هوا و همينطور سرزميني كه به دليل هم زيستي ميان ارمني‌ها و ايراني‌ها چندان بي شباهت به فرهنگ ما نيز نمي باشد. اگر به ارمنستان سفر كرديد به خوبي متوجه اين موضوع خواهيد شد.  پس اگر براي سفر به ارمنستان آماده ايد ادامه اين مطلب را دنبال كنيد تا اطلاعات بيشتري در اختيارتان بگذاريم.

معبد گارني ارمنستان

معبد گارني يكي از برترين جاذبه هاي گردشگري در كشور ارمنستان و تور ارمنستان مي باشد. معبد گارني نام يكي از آثار باستاني ارمنستان در استان كوتايك ارمنستان مي باشد كه در فاصله كمي از ايروان قرار گرفته است. اين معبد بسيار زيبا تنها جايي است كه غير مسيحيان در آن به راز و نياز مي پردازند. بناي معبد گارني را بازمانده از دوران مهرپرستي مي دانند كه براي نيايش خورشيد و به عنوان مهرابه ساخته شده است.

به گزارش سفر باتو ، مهرپرستي از دين هاي ايران باستان بود كه از ايران به ايروان وارد شده است. مهرابه گارني در سال هفتاد و هفت پس از ميلاد مسيح يعني در زماني كه يونانيان بر منطقه تسلط و سيطره داشته اند ساخته شده است. اين معبد در سال هزار و شيصد و هفتاد و نه بعد از ميلاد حضرت مسيح بر اثر زلزله‌ اي بسيار شديد به طور ماكل ويران شد. خرابي‌ ها براي نخستين ‌بار بين سال‌هاي هزار و نهصد و يازده تا هزار و نهصد و نه ميلادي بازسازي شد است. در سال هزار و نهصد و سي ميلادي اين معبد بسيار زيبا با دقت خاصي بازسازي شد. اين معبد بسيار زيبا براي نزديك به سيصد سال بلا استقاده بود است تا اينكه در ميان سال‌ هاي هزار و نهصد و هفتاد و چهار تا هزار و نهصد و شصت وهشت ميلادي مورد باز سازي قرار گرفت. در اين بنا بر روي يك سطح مثلثي قرار گرفته است. به وسيله ي دو دره از طرفين محافظت مي شود. ديوار هاي قلعه از سنگ هاي معروف خود ارمنستان كه  به نام سنگ بازالت شهرت گرفته ساخته شده است. در داخل قلعه خرابه ‌هايي از معبد ميتراييسم، كاخ سلطنتي و يك كليسا مانده است. سنگ نوشته اي يوناني در داخل ديوار قلعه نشان مي‌دهد كه اين قلعه به ‌دست تيرداد يكم در سال هفتاد و هفت ميلادي ساخته شده است. به نظر مي‌رسد كه طرح اصلي نيايشگاه از روي نيايشگاه ‌هاي يوناني و رومي ‌ساخته شده باشد. تزيينات و تنديس‌ هاي يوناني هم در نيايشگاه ديده مي‌شود.

موزه ماتنادران

موزه بسيار زيباي ماتنادران يكي از جذاب ترين موزه هاي ارمنستان مي باشد. اين موزه كه نزديك به هزاران نسخه خطي به هفده زبان زنده جهان را درخود جاي داده است. بعد از عبور از درهاي مسي موزه در ابتداي ورود به سالن اصلي با مجسمه از بزرگان و فلاسفه اهل اين كشوري مواجه مي شويد كه از طريق پله هاي آبشاري شما را به سمت سالن محل نگه داري نسخ خطي راهنمايي مي كنند. اين موزه در سال هزار و نهصد و پنجاه و هفت ميلادي توسط مارك گريكوريان طراحي شد است.  در ساخت آن از تمام فاكتور هاي زيباي شناختي در فرهنگ ارامنه از جمله داستان نبرد آواراير و مجسمه شخصيت هاي برجسته اي همچون مسروپ ماشتوس استفاده شداست كه در نوع خود بسيار جالب توجه است.

شهر زيباي جرموك

شهر زيبا و توريستي جرموك در شمال شرقي وايتوس دزور واقع شده است طبيعت بسيار زيباي ان در كنار هواي پاك و مفرح ذات آن و همينطور چشمه هاي اب گاز دار جرموك هر ساله در تابستان باعث جذب توريست هاي فراواني ميشود. اب اشاميدني اين منطقه از ارمنستان داراي خواص درماني بسيار زيادي بوده  كه ابدرماني ان از زمان قرون وسطي تاكنون ادامه دارد ومتخصصان ابدرماني در اين شهر وبه خصوص در هتل ها آماده ارائه خدمات به مراجعه كنندگان مي باشد.  


برچسب: ارمنستان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۳:۵۷ توسط:حامد موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی