تبليغات ريپورتاژ

تبليغات ريپورتاژ در سيستم وبلاگدهي آريا با اتوريتي عالي و الكسا پايين

طبيعت گردي در روستاهاي زيباي اطراف شهر تهران - سفري يك روزه

اين ‌روزها با افزايش تدريجي دما روبرو هستيم و براي فرار از گرماي شهر چه چيز از رفتن به دامان طبيعت بهتر. اكنون در فصل بهار هستيم و حالا كه طبيعت جاني تازه يافته بهتر است دست خانواده را بگيريم و تعطيلات يكي دو روزه خود را در دل طبيعت سپري كنيم . جايي برويم كه بشود با خيال راحت آبي آسمان  را تماشا كنيم و نفس هاي عميق بكشيم . شهر شلوغ و پر ترافيك تهران مكان هاي زيبا كم ندارد و دور تا دور آن بوسيله روستاهاي زيبا و خوش آب و هوا احاطه شده است بنابراين در ادامه اين مطلب برخي از روستاهاي زيباي اطراف شهر را به شما معرفي خواهيم نمود . پس تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

روستاي زرين دشت

به گزارش سفر باتو ، روستاي زرين دشت با طبيعتي حيرت انگيز و آب و هوايي خنك در چهل كيلومتري شهر فيروزكوه و صو بيست كيلومتري تهران واقع شده است . اين روستاي ييلاقي هر ساله و در طول فول گرم ميزبان گردشگران بسياري است . در داخل اين روستا رودخانه اي زيبا و خروشان به نام حبله رود جاري است كه به جذابيت آن افزوده و طبيعت اينجا را شگف انگيز نموده است . همچنين چشمه هاي آب معدني مختلفي در جوار روستاي زرين دشت قرار دارد كه نام برخي از آنها خمده و دريابك است و گفته ميشود آبهاي آن داراي خواص درماني بسياري نيز هست. باغ هاي ميوه اين منطقه در فصل بهار و تابستان گردشگران را به شوق مياورد و خريد سبدهاي ميوه خوش آب و رنگ از روستائيان و باغداران رواج دارد.

روستاي آبنيك

 روستاي سرسبز و خوش آب و هواي آبنيك از توابع بخش رودبار قصران واقع در شهرستان شميرانات است. آبنيك در دوازده كيلومتري فشم و بعد از روستاهاي زايگان و لالان قرار دارد . اين روستايي ييلاقي در ارتفاع دو هزار و چهار صد متري از سطح دريا واقع شده و آب و هوايي بسيار خنك دارد .

اين منطقه داراي طبيعتي سرسبز است و در رودخانه كلارود و دامنه هاي اطراف واقع شده و در فصول بهار و تابستان مملو از گردشگران تهراني است. رودخانه كلارود كه مردم محلي آن را آبنيك مي نامند هفت كيلومتر طول دارد و از كوه‌هاي جانستون و خرسنگ سرچشمه مي گيرد. آبشار يخي آبنيك يكي ديگر از جاذبه هاي اين منطقه است كه در انتهاي دره آبنيك، و در كنار يك تنگه زيبا قرار دارد . اينجا محل مناسبي براي تمرينات يخ نوردي و صخره نوردي است. همچنين چشمه آبنيك با دارا بودن  آبي گوارا و خواص درماني مختلف نيز مورد توجه قرار گرفته است .

روستاي خور

روستاي زيبا و ييلاقي خور در دامنه غربي قله گندم چال در شمال غرب تهران قرار دارد . اين روستا يكي از مناطق مرتفع البرز مركزي است و به خاطر طبيعتي شگفت انگيز و منحصر به فرد ميزبان گردشگران بسياري در طول فصول گرم سال است . آبشار زيبا و خروشان خور در اين منطقه قرار دارد كه سبب شهرت و جذابيت بيشتر اين روستا شده است. اين آبشار پنجاه متر ارتفاع دارد و در مجاورت همين روستا قرار گرفته است. روستاي خور در استان البرز و در فاصله هفده كيلومتري از جاده كرج  به چالوس  واقع شده است. اين آبشار در حدود دو كيلومتر با روستاي خور فاصله دارد و دسترسي به آن آسان مي باشد . روستاي خور بواسطه دارا بودن باغات بسيار و درختان سيب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گيلاس به شهرت رسيده و خريد ميوه از دست فروشان و باغ داران بسيار به صرفه خواهد بود.

آبشار گزو و جنگل هاي لفور در شهر سوادكوه

اين آبشار زيبا در منطقه اي ييلاقي و سر سبز واقع شدهكه آن را  لفور مازندران مي نامند. گزو در جوار امامزاده معروفي به نام سه بزرگوار گزو قرار دارد و براي رسيدن به آن مي بايست مسافتي پانزده كيلومتري را به سمت  زيرآب طي كنيد .  آبشار زيباي گزو متشكل از دو آبشار است كه ارتفاع اولين آبشار پنج متر و دومي چهل و سه متر است.

براي رسيدن به اين منطقه بكر دو راه اصلي وجود دارد يك راه از مسير منطقه لفور و جاده كارسنگ است كه سي كيلومتر از اين راه در جاده اي خاكي و جنگلي طي مي شود و راه بعدي مسير جمشيد آباد در پنج كيلومتري شهر زيرآب است.  منطقه ريباي لفور بهشتي گمشده بر روي زمين است و چشمه زيباي دلاسره نيز در همين منطقه قرار دارد .

روستاي چلاو

چلاو دهستاني سرسبز و زيباست كه در سي كيلومتري جنوب شرقي شهر آمل قرار دارد . اين منطقه جنگلي با طبيعتي بكر و شگفت انگيز در بيشتر اوقات سال مه آلود است . و هواي باراني و مه گرفته آن به سبب تجمع ابرهاي سياه در انتهاي دره چلاو است. مردم مازندران به بارش باران شديد ( شلاو ) مي گويند كه احتمالاً نام اين ناحيه از معناي همين كلمه گرفته شده است.

 


برچسب: تهران،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۶:۰۸ توسط:حامد موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی