تبليغات ريپورتاژ

تبليغات ريپورتاژ در سيستم وبلاگدهي آريا با اتوريتي عالي و الكسا پايين

كاخ هاي جذاب استانبول

كاخ بيلربي

يكي از برترين كاخ هاي استانبول را مي توان اين كاخ بسيار زيبا دانست كه با داشتن معمعاري بسيار زيبا و خيره كننده اي يكي از شاهكارهاي معماري در كشور تركيه و همينطور شهر استانبول به شمار مي آيد. اين كاخ تابستاني بسيار زيبا كه با نام بيلربي شناخته مي شود در بخش آسيايي شهر استانبول قرار گرفته است و رد پاي سركيس باليان كه يكي از معماران به نام آن دوران بوده است را نمايان مي ‌كند. اين مجموعه بسيار زيبا از ابتدا در دهه ي دوم قرن ۱۹ ميلادي ساخته شده است. جالب است بدانيد ايت كاخ بسيار زيبا به دستور سلطان محمود اول ساخته شد است. اما اين كاخ در دهه ي پنجم قرن نوزدهم پس از ميلاد مسيح به دليل يك صانحه بسيار بزرگ كه آتش ‌سوزي بوده است آسيب ديده و مجددا در سال شصت و يك در همان دهه توسط باليان در زمان زمام داري پادشاه عبدالعزيز اين بناي بسيار زيبا مورد بازسازي قرار گرفته است. پادشاه عبدالحميد دوم در  سال‌هاي دوازدهم تا تا هجدهم قرن بيستم ميلادي كه دار فاني را وداع گفت در اين مجموعه زندگي مي كرده است و به نوعي در اين مجموع حبس بوده است. جالب است بدانيد كه همسر امپراطور اوژني كه حكمراني در كشور فرانسه را بر عهده داشته است و همينطور شاه سابق ايران يعني محمدرضا پهلوي و همچنين فرانتس يوزف از كشور اتريش برخي از كساني بودند كه با توجه مقماي كه داشتند به اين كاخ بسيار زيبا وارد شدند. اين كاخ همه روزه به جز در روز آغازين هفته تقويم ميلادي يعني روز دوشنبه بين ساعت نه صبح تا هفده براي بازديد عموم باز است. يكي از مواردي كه مي تواند براي شما بسيار خوش آيند و همينطور جذاب باشد اين است كه در اين مجموعه تنگه بوسفر را به تماشا نشسته و از آن لذت كافي را ببريد.

گل توليپ يا لاله هاي زيبا را از كاخ خديو نظاره گر باشيد

همانگونه كه از نام اين مجموعه در آفر تور استانبول مشخص است اين كاخ بسيار زيبا متعلق به يك خديو بوده است. اما ممكن است براي شما سوال پيش بيايد كه خديو به چه كسي مي گويند. در زمان زمامداري عثماني ها به كساني كه از امپراطوري عثماني در مناطق ديگر از كره زمين مانند كشور مصر كارهاي آن دولت را پيگيري مي كردند و انجام مي دادند خديو مي ‌گفتند. جالب است بدانيد كه اين چنين اسامي ريشه در فرهنگ لغات فارسي دارد و به معناي ولي و يا صاحب امور معنا مي شود. يكي از اين والي ها كه به نام عباس حلمي پاشا معروف بوده است كه آخرين خديو دولت عثماني در كشور هاي مصر و سودان بود است. اما موضوعي كه ممكن است بسيار جالب توجه باشد و كار اين خديو را از سايرين متمايز كرده است مقاومت در برابر نفوذ بريتانيا در كشور هاي نامبره شده بوده است. از همين رو نيز به ميزان بسياري به شهر استانبول رفت و آمد داشته است.

به گزارش سفر باتو ، بعد از تمامي اين رفت و آمد ها و خدماتي كه براي دولت عثماني انجام داد تصميم گرفت تا خانه اي در اين شهر براي خود دست و پا كند از همين رو به آنتونيو لاشياك معمار ايتاليايي دستور داد تا براي او در نزديكي تنگه معروف استانبول يعني تنگه بوسفر اين كاخ بسيار زيبا را بسازد. اين مجموعه بسيار جذاب كه به سبك معماري هنر نو و با الهام از بناهاي ايتاليايي دوره رنسانس ساخته شد است امروزه بسيار مورد توجه كساني قرار مي گيرد كه به استانبول اين شهر بسيار زيبا رفت و آمد مي كنند. يكي از ويژگي‌ هاي معماري عثماني را هم در اين كاخ مي ‌توانيد مشاهده كنيد كه آن هم معماري بسيار زيبا و بي نظير ايتالياي ايت كه با فرهنگ عثماني تركيب شده است. اين كاخ در سه طبقه روي يك تپه سر سبز و در دل يك باغ واقعا زيبا بنا شده كه است در فصل بهار لاله‌ هاي كشور تركيه زيبايي دو چنداني بهه اين مجموعه بسيار زيبا مي دهد. باغ لاله ‌هاي كاخ خديو بزرگترين باغ لاله استانبول است و در زمان برگزاري جشنواره لاله‌ها درهاي كاخ به روي مردم باز است. دور تا دور بناي كاخ بخشي قرار دارد كه با سنگ هاي مرمر ساخته دشه است كه باغ ‌ها و مجموعه لاله هاي اطراف را از آنجا بهتر مي‌توان ديد. اين خديو بسيار زحمت كش عباس حلمي پاشا علاوه بر بناي كاخ دستور داد تا قلعه اي بسيار مستحكم نيز در محوطه كاخ بسازند تا از بالاي آن بتواند منظره اي ابدي و زيبا را به دريايي سياه و همينطور تنگه بوسفر و استانبول دوست داشتني داشته باشد.

كاخ توپكاپي

اين كاخ بسيار زيبا يكي از مواردي است كه در استانبول حتما بايد از آن ديدن كنيد. كاخ توپكاپي حدفاصل شاخ طلايي و دريايي مرمره قرار گرفته و چشم انداز بي نظيري به تنگه بوسفر دارد.


برچسب: استانبول،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۲:۴۲ توسط:حامد موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی